כל מה שצריך לדעת על אוגנדה לפני שטסים

מאגמים צלולים דרך ביתן של גורילות ההרים ועד יער טרופי בעל מראה עוצר נשימה. אוגנדה, השוכנת לחופו של אגם ויקטוריה במזרח אפריקה, מסתמנת כיעד מבוקש בקרב מי שמחפשים לצאת למסע בלתי נשכח. ירח דבש חלומי, הרפתקת בת/בר מצווה מרגשת, גיבושון משפחתי ייחודי.
זוהי מדינה שופעת חוויות ונופים מרהיבים, שצ'רצ'יל כינה "הפנינה של אפריקה" והיא אכן תפתיע ותרגש אתכם מהרגע שתנחתנו בשעריה. 

מה מאפיין ומייחד את אוגנדה?


אוגנדה היא מדינה צפופה עם 45 מיליון תושבים הגובלת בחמש מדינות – קניה, דרום סודן, קונגו, טנזניה ורואנדה. אגם ויקטוריה הוא האגם הגדול ביותר באוגנדה והפסגה הגבוהה ביותר היא פסגת המרגריטה של הר סטנלי.
תושבי אוגנדה מדברים אנגלית וסווהילית ורוב תושביה מתפרנסים מחקלאות. האקלים של המדינה הוא טרופי עם שתי עונות יבשות בין החודשים יוני עד אוגוסט ודצמבר עד פברואר בטמפרטורה ממוצעת של 27 מעלות צלזיוס סיום ועונה גשומה בין החודשים מרץ – מאי עם שיא הגשם בחודש אפריל.
יוני, יולי הם החודשים היבשים ביותר ולכן רוב המטיילים בוחרים לצאת לטיול באוגנדה בתקופה זו של השנה. מסיבה זו יוני ויולי (וגם החודשים דצמבר עד פברואר) נחשבים לזמן מוצלח לראות גורילות ושימפנזים. 

מה כדאי לראות במהלך טיול לאוגנדה?


נבחרת האטרקציות של אוגנדה כוללת הנאות במגוון סגנונות, כך שתוכלו לבחור את המועדפות בעיניכם ולשלב ביניהן. הפארק הלאומי המלכה אליזבת הוא אחד מהיילייטים עם אגמים צלולים כבדולח וסוואנה עשירה, הפארק הלאומי בווינדי בדרום מערב המדינה בעל יער גשם טרופי צפוף בו חיות גורילות ההרים המפורסמות של אוגנדה שנמצאות בסכנת הכחדה ובו ניתן לתצפת על הגורילות וללמוד מקרוב אודות אורח חייהן. 
באוגנדה מחכה לכם גם פארק מפלי מורצ'יסון בו תיחשפו למפלי מים עוצמתיים. יער טרופי מדהים נוסף מחכה לכם בפארק הלאומי קיבאלה שמציג מגוון רחב של מסלולים לטראקים בדרגות קושי שונות כאשר בדרך המטיילים פוגשים קופי קולמבוס אדום ובפארק חיים גם נמרים, פילים, באפלו, ומיני יונקים כולל אינספור ציפורנים ומיני שימפנזה.
ניתן לגלות את אוגנדה בכל דרך בה תבחרו וליהנות ממסלולים מגוונים כולל שלל אפשרויות לינה פשוטות ועד מפנקות ומפוארות.
הטבע כאן הוא ללא ספק המלך, אבל מי שרוצה לשלב גם חוויה אורבנית מסקרנת ייהנה מביקור בעיר הבירה שוקקת החיים – קמפלה (המכונה עיר שבע הגבעות) בה ניתן לבקר בארמון ובמוזיאון אוגנדה, במסגד הלאומי ובשוק המקומי שגדוש תבלינים, פירות ומזכרות.
לפני ביקור באוגנדה יש להוציא ויזת תיירות לאוגנדה, להציג חיסון מלא ל-COVID-19, למעט ילדים בגילאי 5 ומטה או בדיקת PCR שלילית שנלקחה 72 שעות עד הנסיעה, לפחות נכון לכתיבת שורות אלה.
מומלץ להשלים גם חיסונים כמו לאבעבועות רוח, חצבת, חזרת, אדמת, פוליו, כולרה. לרוב ההמלצה של מרפאות המטיילים תכלול גם לקחת אתכם תרופת מרשם למניעת מלריה. 

איך לטייל וליהנות על בטוח באוגנדה?


כדי ליהנות מאוגנדה במקסימום, מומלץ לטייל בה בדרך בטוחה יותר במסגרת של טיול מאורגן. בדרך זו, תוכלו לחוות את המיטב של אוגנדה וליהנות מהתרבות, היופי הטבעי ומהקולינריה, בין אם מדובר בטיול מאורגן שכולל את ההיילייטים או בטיול שנתפר במיוחד להעדפותיכם, זמן ומשך הנסיעה, הרכב המשתתפים בתקציב שלכם.
במקום לשבור את הראש על לוח זמנים, הזמנת טיסות ומעברים, תחבורה מאורגנת וכניסות לשמורות הטבע ומקומות לינה אפשר ליהנות מטיול שאורגן עד הפרט הקטן ביותר.
מוזמנים לטייל באוגנדה עם רייצ'ל שמכירה לעומק את אפריקה ואת המקומיים ושולטת גם בשפה המקומית ותוכל לעצב עבורכם טיול מותאם בליווי מדריך מקצועי דובר אנגלית – חוויה בלתי נשכחת בפנינה של אפריקה! 

לאיזה יעד תבחרו לטוס אחרי שתקבלו את הדרכון הירוק? שתפו אותנו !

Facebook
WhatsApp
Email