דרכון ירוק – האם בקרוב נחזור לטוס?

הדרכון הירוק - עושים לכם סדר

בדיוק לפני שנה הקורונה הגיחה אל חיינו ואיתה הפרידה הלא מתוכננת מטיסות ונופש בחו"ל. במקום לתכנן טיול בטן גב לאתונה, לפנטז על המסעדות ברומא ולחכות לטיול בבודפשט, היינו צריכים לשים מסיכות, לשמור על מרחק חברתי ולהישאר בבית, לא בדיוק מה שציפנו. אבל עם כניסתה של שנת 2021 התבשרנו על החיסון המיוחל שעתיד לגאול אותנו מהתקופה הקשה הזו. חובבי הטיסה שבנינו שכבר מפנטזים על הדיוטי והבורדינג, מחכים בקוצר רוח לקבלת הדרכון הירוק. אבל מה זה בעצם? מה הוא מקנה? איך מקבלים אותו? ואיך דווקא הוא יחזיר אותנו לטייל בעולם? כל התשובות כאן!

דרכון ירוק – איך מקבלים אותו?

אז השאלה הראשונה שנשאלת זה איך מקבלים את הדרכון הירוק המיוחל, ובצדק. כולם כבר רוצים להחזיק אותו ביד ולהרגיש את החופש מתקרב. על פי המידע העדכני של משרד הבריאות: מתחסנים לאחר כשבוע מקבלת החיסון השני. וכל מי שהחלים מקורונה ונמצא בגופו נוגדנים, יהיה זכאי לקבל דרכון ירוק. את הדרכון יהיה ניתן להנפיק דרך אתר משרד הבריאות או דרך האפליקציה של משרד הבריאות. בשלב זה עדיין לא ידוע אם הדרכון יהיה דיגיטלי או כדרכון פיזי של ממש. אז מה שנשאר לכם זה לקבוע תור לקבלת החיסון הראשון, לחכות לחיסון השני, ושבוע לאחר מכן להגיש בקשה ולהפיק את את הדרכון הירוק שכל כך חייכנו לו.

מה ההטבות שיקבלו מחזיקי הדרכון הירוק

קודם כל עם אתם נושאי דרכון ירוק זה אומר שהתחסנתם נגד הקורונה וכעת הגוף שלכם יגן עליכם מפני הנגיף. מדובר על הטבה הכי חשובה ומשמעותית, זה יאפשר לכם לראות את יקירכם, ולחזור אט אט לשגרת חיים רגילה. מעבר להגנה על הבריאות שלכם יש עוד כמה הטבות שוות במיוחד לבעלי דרכון ירוק. 

  • פטור מבידוד בחזרה מחו"ל. 
  • פטור מבידוד בחזרה ממדינה אדומה.
  • פטור מבידוד לאחר מגע עם חולה קורונה מאומת. 
  • פטור מבידוד במקרה של איכון שב"כ.
  • פטור מבדיקת קורונה בכניסה למקומות הדורשים בדיקות.

הדרכון הירוק יהיה תקף לחצי שנה מרגע הוצאתו, למה? מכיוון שכיום עדיין לא ידוע מה תהיה רמת הנוגדנים של המתחסנים לאחר כחצי שנה, כך שיכול להיות שתקופה זה תוארך לשנה ואולי אפילו מעבר.

לאיזה מדינות נוכל לטוס עם הדרכון הירוק?

ישראל עתידה להיות אחת המדינות הראשונות בעולם שמצליחה לחסן את רוב האוכלוסייה. מה ששם את ישראל במצב מעולה ביחס לשאר העולם, ואת התיירות אפילו יותר. המדינה הללו צפויות להכיר בדרכון הירוק כאישור כניסה חופשי למדינתם, ללא התניה של בדיקת קורונה שלילית או בידוד. כרגע יש רשימה של כ-17 מדינות שהכריזו באופן רשמי שיכניסו ישראלים בעלי דרכון ירוק לשטחם. המדינות הם: איחוד האמירויות, אי סיישל, אי המלדיבים, אי בהאמה, אנגלית, ארה"ב, קפריסין, יוון, סרביה, מקסיקו, אוקראינה, בולגריה, בלארוס, ברזיל, דרום אפריקה, רואנדה, טורקיה. 

הדרכון הירוק – נוכל לטוס בקרוב?

בין הסגרים, והמוטציות השונות שהחלו לצוץ כמו פטריות אחרי הגשם, יש בי אופטימיות זהירה שנחזור לטייל בעולם ממש בקרוב. כמות המתחסנים בישראל עולה בכל יום, מה ששם אותנו במצב הכי טוב בעולם. אז עם קצת סבלנות והרבה אמונה אני מאמין שלקראת חודש אפריל עולם התעופה יתאושש ונתחיל לראות יותר ויותר טיסות. מתי המצב יחזור לקדמותו באופן מלא? על פי המומחים, בספטמבר 2021 עולם התעופה צפויה להתאושש באופן מלא והטיסות יחזרו לשגרה מלאה, בדיוק כמו שהיה לפני הנגיף.

לסיכום, הדרכון הירוק אמור לשחרר אותנו מאחד התקופות הקשות ביותר שידענו, להחזיר לנו את החופש ואת הטיולים שהיו כל כך חסרים לנו. אבל עד שנארוז מזוודה, נוריד את האבק מהדרכון ונשב במטוס, חשוב לזכור. הנגיף עדיין כאן, תשמרו על מרחק, שימו מסיכות ותשמרו על בריאותכם. ימים טובים בפתח! 

בלוג הטיולים שלנו מכין לכם הרבה הפתעות לקראת השנה החדשה, עם עוד הרבה סיקורים מעניינים, מדריכים לאתרים הכי רלוונטים בתחום, והמלצות שתשמעו רק אצלנו. תעקבו מקרוב כי יהיה מענייין!

שאלות ותשובות בנושא דרכון ירוק

את הדרכון הירוק יקבלו מחלימי קורונה, וכל מי שקיבל את מנת החיסון השנייה. שימו לב! הדרכון הירוק יוענק רק שבוע לאחר קבלת המנה השנייה.

את הדרכון הירוק ניתן להנפיק דרך אתר משרד הבריאות או דרך האפליקציה של משרד הבריאות. ככל הנראה הדרכון הירוק יהיה גם דיגיטלי וגם פיזי.

הדרכון הירוק מקנה הטבות רבות לכל מי שנושא אותו. לרבות, פטור מבידוד בחזרה מחו"ל, פטור מבידוד במגע עם חולה מאומת, פטור מהצגת בדיקת קורונה שלילית בכניסה למקומות ועוד.

נכון לשלב זה, הדרכון הירוק אינו עולה כסף וכל מי שיעמוד בקריטריונים יהיה זכאי לקבל אותו ללא תשלום.

לאיזה יעד תבחרו לטוס אחרי שתקבלו את הדרכון הירוק? שתפו אותנו בתגובות