יעדים מומלצים לטיול גיבוש לעובדים

גיבוש עובדים הוא מונח המתאר סוגים שונים של פעילויות שנועדו לשפר את האינטראקציות החברתיות, ולאפיין את הביצועים המצופים מצוותי העובדים, פעילות הגיבוש כרוכה לעתים קרובות במשימות קולקטיביות ומאתגרות בטבע. 

גיבוש עובדים הוא אחד האמצעים הנפוצים ביותר לפיתוח קבוצות בארגונים ובעסקים. האסטרטגיה הפופולרית היא לקבוע את היעד של בניית הצוות. דוגמה ליעד שכזה: בניית אמון! באמצעות עיסוק בפעילויות מאתגרות, שאינן חלק מהעבודה המתבצעת בדרך כלל בסביבת העבודה, ניתן לבנות אמון בין העובדים. 

בניית צוות היא תהליך שהופך קבוצה של אנשים לצוות קולקטיבי. גיבוש עובדים הוא לא רק הזדמנות להפגיש אנשים בסביבה חדשה, אלא גם הזדמנות נהדרת למעסיקים להעניק מתנות לעובדים לחנוכה, למשל, כמזכרת נפלאה מיום הגיבוש.

החשיבות של גיבוש צוות העובדים

באופן כללי, כאשר אתם מתכננים את יום הגיבוש לעובדים, עליכם להגדיר את היעדים של בניית הצוות ולכוון את הפעילויות להשגת יעדים אלה.

פעילויות לגיבוש עובדים כרוכות ביציאה מאזורי הנוחות של כולם אל מצב חדש לגמרי, בו עדיין נדרשת מהם עבודת צוות. באמצעות פעילויות לגיבוש הצוות יוכלו העובדים ליישם בסביבת העבודה שלהם את הידע והכישורים החדשים שלמדו במהלך היום המרגש.

במהלך היום תגלו שיש עובדים המצטיינים יותר במצבי פתרון בעיות (כמו תרגילי הישרדות), ואחרים עשויים למקסם את הפוטנציאל שלהם באמצעות הגשת עזרה למתקשים. בנוסף, לא רק שהעובדים ירכשו הבנה טובה יותר האחד על השני, אלא הם עשויים ללמוד יותר גם על עצמם ועל החוזקות והחולשות שלהם. הליך זה יכול להוביל לפיתוח מיומנויות טובות יותר לפתרון בעיות ולחשיבה חדשנית.

בין אם העסק שלכם קטן או גדול, אין ספק שקולותיהם של עובדים מסוימים הולכים לאיבוד בסביבת העבודה הרגילה. יום גיבוש לעובדים מסייע לאנשים אלה להביע את דעותיהם, ולעמיתיהם להקשיב להם.

אחד ההיבטים החשובים ביותר בעת ארגון טיול לגיבוש העובדים, כרוך בבחירת המסלול והפעילויות הנכונות, שיאפשרו לעובדים להפיק את המירב מהאירוע. אחרת, אין טעם. 

תכנון טיול מוצלח

סוג הפעילויות שתבחרו יכול לזהות עובדים עם יכולות מנהיגותיות טבעיות, שלא באו לביטוי עד כה במקום העבודה. הפעילויות יכולות גם לשפר את ההישגים של עובד זה או אחר, גם כשהוא יחזור למקום העבודה.

כשאתם מאפשרים לעובדים להיכנס לסביבה חדשה, אתם גורמים לשינוי הדרך שבה הם חושבים ומקדמים רעיונות. תכננו טיול שהעובדים ייהנו ממנו, כזה שישלב בין הזדמנויות לעמוד באתגרים שונים לבין אפשרויות להירגע בכיף בחיק הטבע.

יעדים אפשריים לטיולים בארץ:

דרום הארץ

  • טיול בחבל לכיש – טיול שמתחיל בעמק האלה היפהפה, וכולל פעילויות מיוחדות, מפגשים מרגשים, היסטוריה מרתקת, המון טבע וכמובן גם קולינריה טעימה להפליא.
  • טיול בנגב – מקום המפגש הוא יער להב. הטיול כולל הליכה רגלית ביום, חפלה בדואית בשעת השקיעה, וצפייה בכוכבים הנוצצים בלילה. מסלול הטיול מגיע למצפה רמון עם הליכה בנחל נקרות והגעה לחניון לילה עתיק ששימש את העוברים בדרך הבשמים, וכאשר הנחל מלא במים, המסלול הופך לחוויה רטובה ומרגשת.

צפון הארץ

  • טיול בהר הכרמל – הטיול בכרמל מתחיל ביער ומסתיים בכפר דרוזי. במהלך הטיול יוכלו העובדים ליהנות מפעילויות מאתגרות, כולל גלישת אומגה, קירות טיפוס, גשרי חבלים ועוד. יום הגיבוש כולל גם סיור בסמטאות הציוריות של הישובים הדרוזים בכרמל, עם ביקור במוזיאון המורשת הדרוזית, אירוח נדיב במשפחה דרוזית המציעה מאכלים טעימים והרצאה מעניינת על העדה הדרוזית.
  • טיול ממונע בדישון – נסיעה על טרקטורונים זוגיים או ריינג׳רים תלת מושביים, במסלול שמתחיל במושב דישון, עובר דרך השדות והמטעים ומגיע להר זמר, במסלול שמבטיח דרך מאתגרת מלאה בעליות חדות ובירידות תלולות. 

 

לאיזה יעד תבחרו לטוס אחרי שתקבלו את הדרכון הירוק? שתפו אותנו !

Facebook
WhatsApp
Email