טוסקנה למטיילים שראו אותה רק בסרטים

אה, טוסקנה! איטליה! ארץ שבה נראה שכל פינה נגעה במכחול של אמן, ועצם האוויר שאתם נושמים ספוג בהיסטוריה ותרבות. אם רק אי פעם הצצתם באזור הקסום הזה מבעד לעדשת מסך הקולנוע, אולי תתרשמו שטוסקנה אינה אלא גבעות מתגלגלות, כרמים וכפרים ציוריים. בעוד שהסצנות הללו הן אכן חלק מהנוף, יש עוד כל כך הרבה מה לגלות. הצטרפו אלינו לחקור את טוסקנה מנקודת מבט של מטיילים ולא כצופים בסרט, תשבו טוב טוב על הספה כי האזור הזה עלול להפנט אתכם.

תופעת משאיות האוכל – התענוגות הקולינריים של טוסקנה גם על גלגלים

טוסקנה ידועה בשפע הקולינרי שלה, ולמרות שסרטים עשויים להדגיש ארוחות מפוארות בבתי חווה כפריים, יש צד נוסף למטבח הטוסקני שצובר פופולריות: משאיות אוכל, מטבחים ניידים אלה מגישים אוכל טוסקני טעים בדרכים, ומציעים טעם של אותנטיות וההפך המוחלט ממזון מהיר. כאן צריכים סבלנות ונינוחות כדי להנות מפאניני מלוח ועד ג'לאטו מעורר תיאבון, אוטו אוכל בדרכים מאפשר לכל אחד להנות מטוסקנה ולהתענג על הטעמים של האזור בדיוק כמו המקומיים.

מזג אוויר בטוסקנה – יותר מסתם שמש

בסרטים, טוסקנה מתוארת לעתים קרובות כמקום שטוף תמידי באור שמש זהובה. בעוד שהאזור נהנה מאקלים ים תיכוני עם הרבה שמש, חשוב להכיר ולהיות מוכנים לכל הספקטרום של מזג האוויר של טוסקנה. הקיץ יכול להיות חם ויבש, בעוד שהחורפים יכולים להיות גשומים ואפילו יכול לרדת שלג באזורים ההרריים. הזמן הטוב ביותר לביקור תלוי בהעדפותיכם, בין אם אתם חושקים בחום של הקיץ או בשלווה של עונת החורף הקרירה.

חבל טוסקנה המגוון

טוסקנה רחוקה מלהיות נוף מונוליטי. בעוד שסרטים עשויים להתמקד בגבעות המתגלגלות של קיאנטי, יש עולם שלם של גיוון לגלות באזור. לכל פינה בטוסקנה יש אופי ייחודי משלה, מהיופי הנצחי של פירנצה ועד לקסם מימי הביניים של סיינה ולפיתוי הכפרי של קו החוף של מרמה. אל תגבילו את עצמכם לנקודה אחת בלבד – חקרו את כל טוסקנה רבת הפנים לחוויה מרגשת.

5 סצנות קולנוע פופולריות המתרחשות בטוסקנה

ואם כבר הזכרנו את הסרטים הרבים שמשדרים שטוסקנה היא רק אווירה כפרית משובחת, הנה כמה דוגמאות:

"מתחת לשמש הטוסקנית" (2003): סרט מחמם לב זה עוקב אחר מסעו של סופר שרוכש וילה בקורטונה, ומציג את הנוף הכפרי האידילי של האזור ואת תהליך שיקום בית טוסקני.

"גלדיאטור" (2000): הסצנה האיקונית של מקסימוס רוכב דרך שדה חיטה מוזהבת צולמה ב-ואל דה-אורצ'ה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו הידוע בנופים המדהימים שלו.

"חדר עם נוף" (1985): הסרט הזה מתרחש בפירנצה, לוכד את הפאר הארכיטקטוני של העיר ואת הפיתוי הרומנטי של נהר הארנו.

"המטופל האנגלי" (1996): עם סצינות שצולמו בעמק צ'יאנה ובמקומות אחרים בטוסקנה, הסרט עטור פרס האוסקר הזה סוחף את הצופים ביופיו של האזור.

"גונבת יופי" (1996): הסרט הזה בבימויו של ברנרדו ברטולוצ'י, מסיע את הקהל לוילה ציורית באזור קיאנטי, ומציע הצצה לקסמה הכפרי של טוסקנה.

מסלול לשבוע בטוסקנה – אמצו את החוויה המלאה

שבוע בטוסקנה מציע שילוב מושלם של חקר תרבות, תענוגות קולינריים ויופי טבעי כך שלהיות שבוע במקום קסום כזה זה ממש לא קשה. הצעה למסלול טיול כדי להפיק את המרב מהביקור שלכם:

יום 1: פירנצה

התחילו את המסע שלכם בפירנצה,הרנסנס. בקרו בגלריה אופיצי, התפעלו מפסל דוד של מיכלאנג'לו, וטיילו על פני פונטה וקיו. סיימו את היום בארוחת ערב טוסקנית מפוארת בטריטוריה מקומית.

יום 2: סיינה

סעו לפנינה מימי הביניים של סיינה. חקרו את המרכז ההיסטורי, בקרו בקתדרלת סיינה, והיו עדים למירוץ הסוסים המרתק של פאליו בפיאצה דל קאמפו.

יום 3: קיאנטי

צאו לסיור יין דרך אזור קיאנטי. בקרו בכרמים, התענגו על טעימות יין ותיהנו מנסיעה נינוחה דרך גבעות קיאנטי האייקוניות.

יום 4: פיזה ולוקה

סעו מערבה לפיזה כדי לראות את המגדל הנטוי ואת פיאצה דיי מירקולי המדהימה. המשיכו ללוקה, עיר מקסימה מוקפת חומה עם חומות רנסנס שמורות היטב.

יום 5: צ'ינקווה טרה

צאו אל צ'ינקווה טרה הסמוך ליום של טיולים, שחייה וסיור בכפרי החוף הצבעוניים. אל תשכחו לנסות את הפסטו המפורסם של האזור.

יום 6: ואל ד'אורשיה

גלו את הנופים עוצרי הנשימה של ואל ד'אורסיה. בקרו בעיירות מונטלצ'ינו, פיאנצה ומונטפולצ'יאנו, הידועים ביינות וביופי הנופי שלהן.

יום 7: מארמה

סיימו את השבוע שלכם במארמה, שם תוכלו להירגע על חופים בתוליים, לחקור עיירות מימי הביניים כמו פיטיגליאנו ולהתמכר למאכלי ים מקומיים.

טוסקנה של הסרטים היא לא משתווה לחוויה האמיתית

אמנם סרטים עשויים להציע הצצה ליופי של טוסקנה, אבל שום דבר לא משתווה לחוות אותה ממקור ראשון. האוכל של המטבח הטוסקני ועד לחקור את הנופים המגוונים והערים האייקוניות, לטוסקנה יש מה להציע לכל מטייל. אז, ארזו מזוודות, שקעו בתרבות העשירה ותנו לקסם של טוסקנה להתגלות לפניכם. זה מסע שתוקירו לנצח.

לאיזה יעד תבחרו לטוס אחרי שתקבלו את הדרכון הירוק? שתפו אותנו !

Facebook
WhatsApp
Email