ההבדלים העיקריים בין המחלקות השונות במטוס

אמנם, קיימים הבדלים בסוג השירות שמציעות חברות התעופה השונות, אבל יש שני גורמים עיקריים המשפיעים רבות על איכות הכיסאות וסוג השירות שתקבלו במהלך הטיסה, והם: מרחק הטיסה וסוג השירות שהזמנתם.

ארבעת המחלקות שניתן למצוא ברוב מטוסי הנוסעים הן:

מחלקת תיירים (economy): המחלקה הזולה ביותר הכוללת מושבים סטנדרטיים ושירות הסעדה מוגבל, תלוי בעיקר באורך הטיסה.

מחלקת תיירים פרימיום (premium economy): השירות די דומה לשירות הניתן במחלקת תיירים, אבל המושב הרבה יותר גדול ונוח.

מחלקת עסקים (business): השירות כולל ארוחות ומציע מושבים טובים יותר, אם כי שני האלמנטים האלה תלויים בחברת התעופה שבה אתם טסים. למשל, בטיסות פנים אירופיות המושב די דומה למושב במחלקת תיירים.

מחלקה ראשונה (first): כאן המושב גדול יותר מהמושב במחלקת עסקים (קצת כמו הפינוק שמציעים כסאות ארגונומיים נוחים ובריאים). השירות יותר מותאם אישית, בעיקר בגלל מספר הנוסעים הקטן במחלקה הראשונה.

ארבעת המחלקות הנפוצות

כאמור, יש 4 מחלקות שמציעות חברות התעופה בכול העולם: תיירים, תיירים פרימיום, עסקים וראשונה. היום, יותר ויותר חברות תעופה בוחרות להוסיף במטוס מחלקת תיירים פרמיום, והמחלקה הראשונה נמצאת בירידה, בין היתר בגלל שיפור מחלקת העסקים עד כדי כך שהמראה שלה דומה למחלקה ראשונה כפי שהייתה לפני כעשור.

בעוד שברוב הטיסות הקצרות (חוץ מהזולות) והארוכות, ניתן למצוא מחלקות תיירים ועסקים, את שתי המחלקות, תיירים פרימיום וראשונה, ניתן למצוא כמעט אך ורק בטיסות ארוכות (ובמקרה של מחלקה ראשונה, גם בטיסות פנים בתוך ארה״ב). 

נתמקד במושבים המוצעים לכם בכל אחת מהמחלקות.

  • המושבים במחלקת תיירים

רוב הנוסעים בוחרים לטוס במחלקת תיירים, מסיבות שונות. מחלקה זו מוצעת ברובן המוחלט של חברות התעופה, חוץ ממעט מאוד מחלקות פרימיום שמציעות חברות כמו British Airways, בטיסות בין לונדון לניו יורק.

באשר לגודל המושבים במחלקת תיירים, בדרך כלל מדובר במושב שאפשר להשכיב לאחור כמה סנטימטרים. אבל בחלק מחברות התעופה הזולות, כמו חברת Ryanair, בנסיעות הקצרות במחלקת תיירים, אי אפשר להשכיב כלל וכלל את המושבים.

בטיסות הארוכות מקובל להציע גם לנוסעים במחלקת תיירים מסך בידור בטיסה, שבאמצעותו ניתן לצפות בסרטים, ולהטעין את הסלולרי שלכם. חברות תעופה רבות מציעות גם שקעי חשמל להטענת המחשב הנייד.

  • המושבים במחלקת תיירים פרימיום

השיפור המשמעותי ביותר, בהשוואה בין מחלקת תיירים למחלקת תיירים פרימיום, הוא המרחב שהמושב מציע לכול נוסע. בדרך כלל, המושב רחב יותר בכמה סנטימטרים וגם נשכב לאחור בכמה סנטימטרים יותר מהמושב במחלקת תיירים. מלבד זאת, המושבים במחלקת תיירים פרימיום מציעים גם משענות לרגליים ולכפות הרגליים.

  • המושבים במחלקת עסקים

אולי הסיבה העיקרית בגינה אנשים בוחרים לטוס במחלקת עסקים ולא במחלקת תיירים או תיירים פרימיום, היא המרחב. מרחב זה מאפשר לטסים לשכב ולהגיע ליעד לאחר מנוחה טובה.

בחברות תעופה גדולות ובטיסות ארוכות (וגם בכמה מהטיסות הבינוניות), אלה תכונות המושבים המצפים לכם בטיסה.

היום, הסטנדרט שמאפיין את הטיסות ארוכות הטווח של חברות התעופה השונות, כולל מושבים שטוחים, או לפחות כמעט שטוחים, כך שאפשר יהיה לשכב עליהם בנוחות. בנוסף, מושבים המציעים גישה ישירה למעבר, הפכו יותר ויותר נפוצים. למעשה, המושב מאפשר לנוסע לקום ולצאת גם אם הוא יושב ליד החלון, מבלי שיצטרך לטפס מעל הנוסע היושב לידו.

  • המושבים במחלקה ראשונה

כמו במחלקת העסקים, גם במחלקה הראשונה איכות המושבים משתנה בין חברות התעופה השונות. בכול אופן, המרחב שתקבלו במחלקה הראשונה יהיה גדול יותר מהמרחב המוצע במחלקת עסקים, בעיקר אם אתם טסים בחברות התעופה המובילות כמו לופטהנזה. במחלקה הראשונה יהיה לכם הרבה מקום למתוח את הגוף, מבלי שהרגליים שלכם יגיעו אל מתחת למושב שלפניכם.

לאיזה יעד תבחרו לטוס אחרי שתקבלו את הדרכון הירוק? שתפו אותנו !

Facebook
WhatsApp
Email