האם באמת כדאי לבצע ניתוחים קוסמטיים בחו״ל?

אם אתם מעוניינים לעבור ניתוח קוסמטי ורוצים להבטיח את התוצאה הטובה ביותר עבורכם, חשוב לוודא שהמומחה שיבצע את ההליך יהיה מנתח קוסמטי ופלסטיקאי המתמחה בניתוח הספציפי שלכם.

יש קליניקות בחו״ל המתמחות ב׳תיירות ניתוחים קוסמטיים׳ ומציעות לאזרחים זרים להגיע אליהן לטיפולים קוסמטיים שונים (כמו מתיחת פנים, מתיחת בטן, הרמת חזה או ניתוח אף), וליהנות מחבילת ניתוחים קוסמטיים מקצועית, הכוללת בנוסף לניתוח, גם: 

  • אשפוז לילה במרפאה במידת הצורך 
  • תרופות
  • בדיקה על ידי רופא 
  • בגד תמיכה ללבישה לאחר הניתוח 
  • בדיקות והסרת תפרים.
  • ובנוסף, אירוח ללא תשלום ואיסוף מאורגן משדה התעופה 

דברים שחשוב לדעת

אמנם, ׳תיירות ניתוחים קוסמטיים׳ נחשבת כמוצלחת עבור לא מעט אנשים, ובכול זאת, יש מספר דברים שצריך לקחת בחשבון כשמחליטים אם בחירה זו היא הדבר הנכון עבורכם, כגון:

  • סכנה לסיבוכים

שום הליך כירורגי אינו נקי מסיכונים ומסיבוכים. כלומר, גם לאחר ניתוח קוסמטי עלולים להתרחש סיבוכים. 

עם זאת, כשאתם בוחרים לבצע הליך זה בארץ, המנתח הפלסטי שיבצע את הניתוח יספק לכם גם כל טיפול אחר נדרש. למשל, אם משהו ישתבש, אם יחול סיבוך או אם תוצאת ההליך לא תהיה חיובית, אזי הרופא המנתח בארץ יעמוד לרשותכם כדי לבדוק אתכם ולהחליט כיצד לפתור את הבעיה בצורה הטובה ביותר. 

ביטחון זה לא מוענק בקלות למי שעובר ניתוח קוסמטי בחו״ל. לכן, מומלץ לשקול כל חיסכון כספי פוטנציאלי שיהיה מנת חלקכם כשתבחרו לעבור ניתוח בחו״ל, יחד עם שיקולים נוספים, כמו העלות של חזרתכם לקליניקה בחו״ל לצורך ביצוע תיקונים.

  • סכנות הטיסה לניתוח קוסמטי

גם טיסות וגם ניתוחים גדולים מגבירים את הסיכון לפתח פקקת ורידים עמוקים או תסחיף ריאתי. טיסה, זמן קצר לפני או אחרי ניתוח בחו״ל, כרוכה בסיכונים שכאלה, במיוחד אם הטיסה שלכם ארוכה.

  • רמת ההכשרה של המנתח

כמובן שיש לא מעט מנתחים פלסטיים מאומנים ובעלי ניסיון גם בחו״ל, אבל קשה יותר לבדוק זאת. בארץ, המנתחים הפלסטיים מאוגדים ב׳איגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית׳. 

במדינות אחרות הסטנדרטיזציה היא שונה, ולא יהיה לכם קל לברר אם המנתח מעבר לים הוא אכן איש מקצוע בעל הכשרה מלאה. אם בכול זאת תגלו שקיימים איגודי מנתחים פלסטיים גם במדינה שבה תעברו את הניתוח הקוסמטי, אלה יאפשרו לכם לבדוק אם המנתח שבחרתם חבר באיגוד. ובכול מקרה, תמיד כדאי לשאול את המנתח על ההכשרה, על הכישורים ועל הניסיון שלו. 

  • הרגולציה על פיה פועלת הקליניקה

בארץ, כל בתי החולים והמרפאות מוסדרים על ידי סטנדרטים שקבע משרד הבריאות המבטיחים שהמתקנים והטיפולים יהיו איכותיים. סטנדרטים אלה גם מפוקחים ונבדקים באופן קבוע. יתכן שבמדינות אחרות אין משטר רישוי ופיקוח דומה. ואכן, יש דיווחים על מרפאות בחו״ל נקיות ואיכותיות מאוד, בעוד שאחרות, לא.

כדי לבדוק נושא זה, כדאי לשאול על הרגולציה של הקליניקה, לבקש תיעוד של שיעורי ההידבקות בזיהום, ולוודא אילו שירותי גיבוי זמנים בקליניקה, אם משהו ישתבש במהלך הניתוח או השהות שלכם בחו״ל.

  • האם אפשר להתחרט?

מה יקרה אם, כשתגיעו לקליניקה, לא תאהבו את מראה המקום? האם תוכלו לשנות את דעתכם? 

זה דבר שעליכם לקבוע מראש, לפני שאתם מתקשרים בחוזה עם החברה המסדירה את הניתוח בחו״ל. 

יש קליניקות המאמינות שאף מטופל ששינה את דעתו, לא צריך להרגיש שהוא חייב, מסיבות כלכליות, להמשיך בניתוח הקוסמטי. ישנם סיכונים אמיתיים בתחושת חוסר היכולת לסגת, לאחר שטסתם כל הדרך הגעתם למדינה זרה ואתם מתקשים לתקשר בשפה לא מוכרת.

לאיזה יעד תבחרו לטוס אחרי שתקבלו את הדרכון הירוק? שתפו אותנו !

Facebook
WhatsApp
Email