איך מוצאים מלונות נגישים בחו״ל?

גם אנשים הסובלים ממוגבלות פיזית כלשהי, כולל לקויות ראייה או שמיעה, טסים מדי פעם לחו״ל לעסקים או לטיולים, וכמו כול אורח אחר, כשהם מזמינים חדר בבית מלון הם מצפים להתארח בחדר נגיש. 

כעת, אולי אתם שואלים את עצמכם מה בכלל מאפיין חדר נגיש? כדי לגלות זאת, המשיכו לקרוא!

מהו חדר נגיש בבית מלון?

לחדר נגיש בבית מלון יש תכונות שונות מהחדר הסטנדרטי, ולא מדובר רק על מאחז יד מנירוסטה בחדר הרחצה. תכונות מיוחדות אלה יכולות להפוך את החדר לפונקציונלי עבור אנשים עם מוגבלויות. רוב מדינות המערב חוקקו חוקים הקובעים שמבני ציבור צריכים להיות נגישים. אבל המשמעות יכולה להיות שונה מבניין לבניין, כולל בתי מלון.

כשאתם מחפשים בית מלון נגיש בחו״ל, חשוב שתכירו את התכונות שיהיו אידיאליות עבורכם:

נגישות לאנשים עם מוגבלויות פיזיות

המכשול הראשון שבו עלול להיתקל אדם עם מוגבלות פיזית שמגיע לבית מלון, יכול להיות הכניסה בדלת. לחדר המותאם לאדם עם מוגבלויות אמור להיות כרטיס מפתח שמציע זמן המתנה ארוך יותר עד לפתיחתה, ודלת שלא תהיה כבדה מדי. אגב, יש יתרון נפלא לדלת הנפתחת אוטומטית. כמובן שפתח הדלת צריך להיות רחב מספיק, כדי שאורח בכיסא גלגלים יוכל לעבור דרכו בנוחות.

חדר נגיש אמור להציע מרחב לא עמוס ברהיטים וחפצים כדי להקל על המשתמשים במכשירי ניידות, לנוע בקלות בחדר. גם שטיחים או שטיחים מקיר לקיר יכולים להקשות על התנועה של אדם עם מוגבלויות. 

חדר אמבטיה נגיש אמור לכלול מקלחון שמאפשר כניסה אליו עם כיסא גלגלים ומאחזי יד באזור המקלחת והשירותים, כדי למנוע סכנת החלקה ונפילה. אסלה גבוהה יותר מהרצפה הופכת את חדר האמבטיה לנגיש יותר.

חדר נגיש אמור לכלול מתגים עם תוויות ליד המיטה, כדי להקל על האורח להדליק ולכבות את האור, במיוחד אורח שמתקשה לקום מהמיטה כדי לכבות את האור.

נגישות לאנשים עם לקויות ראייה

פריסה פשוטה של החדר בבית המלון יכולה לסייע לאנשים עם לקות ראייה. לכן, עדיף להימנע מרהיטים נמוכים על הרצפה. כל השילוט, הן מחוץ לחדר (מספר החדר) והן בתוכו, צריך להגיע עם תוויות ברייל. חדר נגיש צריך להסביר פנים גם לאדם המשתמש בכלב נחייה.

השלט לטלוויזיה צריך להיות נגיש. לדוגמה, שלט המופעל באמצעות הקול ותיאורים ויזואליים נוחים לגישה, יכולים לספק לאורח לקוי הראייה שהייה נעימה ומהנה יותר.

נגישות לאנשים עם לקויות שמיעה

חדר נגיש צריך לכלול זמזם מחוץ לחדר שמדליק אור בפנים, כך ידע האורח כבד השמיעה מתי מישהו קורא לו מחוץ לחדר. חדר  נגיש אמור לכלול גם אזעקה מהבהבת שתתריע בפני אורח לקוי שמיעה על מצב חירום.

אם התיאורים הוויזואליים בטלוויזיה אמורים להקל על ההתמצאות של לקויי הראייה, הכתוביות הסמויות נועדו להקל על אנשים כבדי שמיעה. חדר נגיש אמור לכלול גם מכשיר TTY (Talk To You) לטלפון ושעון מעורר רוטט שיאפשר לאורח להתעורר בזמן.

חדר נגיש לכולם

כעת, כשאתם יודעים את התכונות שאמורות לאפיין את בית המלון שמציע חדרים נגישים לאנשים עם מוגבלויות, יהיה לכם הרבה יותר קל למצוא את בית המלון המתאים לכם, בנסיעה הבאה שלכם לחו״ל

למעשה, כל אדם שמתארח בבית מלון זכאי לשהות בחדר נגיש. ברוב בתי המלון אמורים להיות חדרים המתאימים לכול אורח שהזמין לינה, בלי קשר למוגבלות שלו. אבל אם אתם אנשים עם מוגבלות, הקפידו לבדוק את מצב הדברים מראש, כדי להבטיח שאתם מזמינים מקום בבית מלון שיענה בקלות לצרכים שלכם.

לאיזה יעד תבחרו לטוס אחרי שתקבלו את הדרכון הירוק? שתפו אותנו !

Facebook
WhatsApp
Email