איך להתארגן עם אוכל כשר לטיול

כשנוסעים מחוץ לישראל לטיול, האפשרות לאכול אוכל כשר יכולה להפוך למסובכת מעט. כמעט בכל יעד בעולם יש בית חב"ד כאשר בחלק מהם ניתן אף לרכוש ארוחות כשרות למהדרין, גם אם לא מתארחים בהם, ובכולם ניתן לקבל מידע לגבי מסעדות כשרות וחנויות מקומיות בהם ניתן למצוא מזון כשר. מבחינת לחם, לרוב לא ניתן לסמוך על הכשרות של תוצרי מאפיות מקומיות מכיוון שלחמים נאפים לרוב תוך שימוש בשומן טרף מן החי. ניתן, אם אין מאפייה כשרה ביעד בו אתם מטיילים, להקפיא טרם הטיסה לחם פרוס ולהפשירו רק ביציאה. הוא לרוב ישמור על טריותו כשבוע.

מה להביא מהארץ ומה ניתן לקנות

מבחינת התארגנות על אוכל כשר בטיול, ניתן לאכול פירות וירקות טריים בכל מקום מכיוון שאין חובת תרומות ומעשרות מחוץ לארץ ישראל. מבחינת לאכול ארוחות מסודרת, אם אין ביעד שלכם בית חב"ד או מסעדות וחנויות כשרות, תמיד ניתן לנביא קופסאות שימורים כשרות מהארץ. ניתן ליצור ארוחות משבעיות תוך שימוש בדגים כשרים, בתירס, חומס, טונה, שעועית ועוד. ניתן גם להביא פסטה, אורז, וקטניות הם לא שוקלים משקל רב וניתן לאכול אותם לאחר בישול מהיר.

לשם בישול במהלך טיול בחוץ לארץ, חשוב להביא אתכם סיר קל משקל לבישול וכלים חד פעמיים. במידה ואתם מתארחים במלונות, וודאו מראש כי ניתן לבשל בהם בעצמכם. במידה ואתם מתכננים טיולי שטח או אין במלון שלכם אפשרות לבשל, הביאו אתכם כירת שטח קומפקטית המופעלת על מכל גז. מלבד קופסאות שימורים, אורז ופסטה כדאי להביא מהארץ מוצרים יבשים נוספים כמו, חטיפי אנרגיה, פריכיות, קרקרים, פירות יבשים ומנות חמות.

אכילת אוכל כשר בטיסות

המזון המוגש בחברות התעופה הישראליות הינו כשר ברמת כשרות רגילה כאשר ניתן להזמין מראש ארוחות בכשרות מהודרת. חלק מהחברות הזרות גם מאפשרות הזמנת אוכל כשר וניתן לברר זאת מראש. ניתן לעיתים להזמין מנות כשרות גם לטיסות המשך של חברות זרות העובדות במשותף עם אל על אך מכיוון שאין השגחה על תהליך החימום במטוס, יש לוודא שמנות מגיעות אליכם כשהן עטופות בעטיפה כפולה וסגורה, אחרת הן עלולות להיות לא כשרות עקב המגע עם המנות האחרות בתהליך החימום.

יעילות בתכנון ובאריזה

הבעיה המרכזית עם להתארגן מראש על אוכל כשר לטיול בחוץ לארץ הוא הגבלת המשקל של חברות התעופה השונות כמו גם, הנפח שנדרש לאריזתם בתיקי הנוסעים. חשוב לנסות להיות יעילים באריזה ולהביא קופסאות קטנות עם חומרי הבסיס בתוך שקיות עם הכמות הנדרשת באופן מדויק. ניתן להביא תבלינים בשקיות זיפר ובקבוקונים לשמן, קטשופ ורטבים נוספים. אל תביאו אתכם פירות וירקות מהארץ ולכו לשוק המקומי ביעד שלכם. מעבר להנאה מחוויית השוק הצפויה לכם, רכשו פירות וירקות טריים והרבה מכיוון שאין שום בעיה בהלכות כשרות באכילת תוצרת חקלאית שאינה מארץ ישראל. 

 

לאיזה יעד תבחרו לטוס אחרי שתקבלו את הדרכון הירוק? שתפו אותנו !

Facebook
WhatsApp
Email