איזה יעד הכי רומנטי להצעת נישואים?

בין אם אתם בזוגיות עוד מימי התיכון או שהכרתם בשנה האחרונה דרך אפליקציית היכרויות – מצאתם אהבה! אז הגיע הזמן להפוך אותה לנצחית. אם כך, השאלה המעסיקה אותך כעת היא איך לתכנן את הצעת הנישואין המושלמת? 

כדי שהרגע, שבו תושיט לה את הטבעת שבחרת מתוך שלל טבעות זהב קסומות, יתנהל באופן הטוב ביותר, נסה להתחיל את תכנון הצעת הנישואין בבחירת הנוף הרומנטי שיהיה עד לרגע שבו תכרע ברך ותציע לה נישואין. נוף נפלא יוכל להגביר את ההתרגשות של שניכם, כמו גם להפוך לשחקן משמעותי בתמונות שיישארו אתכם כמזכרת נצח.

איך זה קורה? מתברר שאנחנו אוהבים את נופי הטבע בעקבות משהו שמתרחש בתוך המוח שלנו. 

ההשפעה של הטבע עלינו, בני האדם

זה די מובן מאליו שהטבע משפיע עלינו לטובה. אבל מדוע מקום ונוף כל כך משפיעים, מציפים אותנו ונשארים אתנו לנצח? למה אנחנו מרגישים כך? מה אנחנו מוצאים שם? והאם בכלל יש הסבר לתחושות ולהתלהבות שלנו מהטבע?

זה בהחלט עניין של המוח, כי במצב הרגיל, הרגשות שלנו לא מתרוצצות חופשי, ולא זורמות להן פרועות באקראי, לא משנה מה קורה סביבנו. המוח שלנו, ובמיוחד החלקים העתיקים שלו, אחראי למה שאנחנו הולכים לקראתו או בורחים ממנו.

ירוק מול העיניים וה׳אני מרגיש טוב׳ של המוח

בסך הכול, הטבע מועיל לרווחת האדם ולבריאותו. נוף ירוק עטור עצים וצמחים, מצליח להקנות בנו שלווה. שפע של נופים שכאלה ניתן למצוא בארץ, בין השאר גם ברחבי הגליל או בהרי ירושלים. רוגע, קסם והתמסרות, מפחיתים את המתח ומשפרים את הרווחה. 

החל מהפארק הלאומי בשמורת הר מירון, דרך הגן הלאומי נחל צלמון, ועד לנווה המדבר של נחל דוד בשמורת הטבע עין גדי – הסביבה הטבעית הירוקה גורמת לנו להרגיש טוב.

זה לא אומר שסביבה עירונית גורמת לנו להרגיש רע, זה רק שבטבע ההרגשה הטובה מתקבלת על ידי גירויים אחרים. יש חשיבות לכל הפעילות האנושית המרוכזת בערים, כלכלית, חברתית ותרבותית, להזדמנויות המעניינות ולבאזז האורבני המרגש, אבל המשמעות שלהם היא משהו ברמה אחרת מזו של השהייה בטבע.

מערבות הנגב ועד לחופי הים התיכון 

העולם המועדף על אנשים רבים והטוב שבנופי הטבע, הוא בצבעי ירוק, כחול, חום ואפור. החורשות, הים, הנחלים, ההרים והגבעות. 

לדוגמה, השמים הכחולים האינסופיים מעל, מצועפים בכחול או באפור ומשורטטים לפעמים בצורות קסומות של עננים, ממתינים לכם במרחבי הערבה הדרומית, המשתרעת על שטחים נרחבים, שממה לא נגועה ומרוחקת.

נופים מקסימים גורמים לתחושה שאנחנו שייכים למקום, מעין הרגשה שאנחנו ׳בבית׳. כלומר, הם מאפשרים חיבור בין המקום לבין האני הפנימי. זה פשוט אתה והיא, חווים ׳להיות כאן׳. זה כמובן רגש חיובי חזק, והוא חשוב במיוחד כשההרגשה היא תחושה טובה.

בשפה הפינית יש לזה מילה: סילומנאייסמה (silumnaisema), שהמשמעות שלה היא ׳הנוף של הנשמה׳. מקום שיש לו יכולת לפתוח לנו את הלב וללוות אותנו לכל מקום שנלך. זה אמור להיות היעד הרומנטי שתבחרו להצעת הנישואין שלכם. 

הנה דוגמאות לנופים מדהימים ורומנטיים שיכולים להיות ׳הנוף של הנשמה׳:

  • נוף חשוף ויפה – המאופיין במרחבי קדומים חשופים ומרתקים, כמו אזורים מסוימים ברמת הגולן בצפון, מצד אחד; או פארק תמנע עם מגוון הסלעים היפהפיים בדרום, מצד שני.
  • רכס הרים המשקיף לים – הצד המערבי של הרי הכרמל מציע נוף קסום המשקיף על המפרץ כולו. למשל, נקודת התצפית בסטלה מאריס, חיפה, מספקת רגעים נפלאים של שקיעה המאירה את מרחבי הים התיכון באלפי ניצוצות לוהבים.

לאיזה יעד תבחרו לטוס אחרי שתקבלו את הדרכון הירוק? שתפו אותנו !

Facebook
WhatsApp
Email