דרום אדום - אחד הטיולים היפים ביותר

בשבת שעברה נסענו לבקר באחד המקומות היותר יפים בארץ בתקופה הזאת של השנה, קמנו מוקדם בבוקר מאורגנים ומצוידים היטב ונסענו לבקר בפסיטבל דרום אדום שמתקיים בכל שנה. הכנו לכם סיקור קצר על המקום והפסטיבל עצמו, תכינו את עצמכם למרבד פרחים עצום, המון ירוק ונוף שמזכיר את טוסקנה. 

דרום אדום – מרבדים של כלניות

נפתח בהסבר קצר למי מכם שלא הבין את משמעות השם דרום אדום ואת מהות הפסטיבל. בכל שנה בסביבות חודש פברואר מתקיים פסטיבל דרום אדום, השם  מגיע מפרחי הכלניות הרבים שצובעים חלקים נרחבים וממלאים את אזור עוטף עזה והדרום, לא מדובר בפרח אחד פה ופרח אחד שם אלא על קבוצות פרחים שמתפרסות לשטחים גדולים מאוד. הפסטיבל עצמו מתקיים בכמה מוקדים שונים לאורך כל הדרום ונמשך מספר שבועות. באתר הרשמי של הפסטיבל מחכים לכם עשרות אטרקציות, מקומות בילוי, מסעדות ועוד שלוקחים חלק בפסטיבל ומחכים לראותכם. השנה החורף הארוך והגשמים המרובים גרמו לפרחים לפרוח לזמן ארוך יותר ולכן עדיין ניתן לראות את הפריחה במלוא תפארתה. אז לאלו מבינכם שעדיין לא יצאו לטייל עדיין לא מאוחר.  

דרום אדום – תכנון מסלול נכון

אז כמו שכבר הבנתם הפסטיבל מתחלק לאזורים רבים לאורך הדרום כולו, ולכן יש המון מקומות שניתן לראות בהם פריחה מרשימה של כלניות. ההמלצה שלנו היא קודם כל לגבש לעצמכם מסלול לטיול ולקבוע את אופי הטיול. לחלק יש רכבי שטח שמאפשרים גישה ישירה לשטח וחלק מגיעים עם רכבים פרטיים שמצריכים מקום חנייה מסודר. חלק אוהבים מסלולי הליכה מאתגרים יותר וחלק פחות, לכן חשוב שתבינו את סוג הטיול אותו אתם מחפשים.  

יער שוקדה 

יער שוקדה הוא אחד המקומות היפים ביותר שיש לפסטיבל דרום אדום להציע, קל להגיע אליו והוא מציע מספר חניונים מסביבו. היער שפותח בשיתוף של קק"ל ושל הישובים שמסביב לו מציע אופציה מעולה לבילוי משפחתי עם ילדים או עם בני זוג. בתקופה הזו של השנה היער מתכסה במרבדים עצומים של כלניות, במקום תמצאו גם מקומות ישיבה בשולחנות קק"ל, מקומות לפיקניק, שבילי גישה נוחים והרבה הרבה כלניות. אחד הדברים שצריך לקחת בחשבון שמגיעים אל יער שוקדה הוא שבסופי שבוע היער מלא באנשים ולכאלה שחשבו על טיול שקט ופרטי, קחו בחשבון שהמקום די הומה אדם.

בתרונות רוחמה

אחד המקומות המעניינים בפסטיבל דרום אדום הוא ללא ספק בתרונות רוחמה, השם בתרונות מגיע מתופעת הטבע שמתרחשת במקום, כאשר הקרקע רכה ויורדים גשמים נוצרים באדמת הכורכר חריצים ממי הגשם, דבר שיוצר את התופעה. בשמורת הטבע הנפלאה הזו ניתן לחזות במרבדים עצומים של כלניות, מלבד לכלניות גדלים גם נוריות, סביונים, סחלבים ועוד. לדעתנו מדובר על אחד המקומות הכי יפים בפסטיבל וחייב לציין ששם ראינו את הפריחה היפה ביותר בפסטיבל דרום אדום כולו. מדובר על אזור רחב ידיים שבהחלט ניתן למצוא בו קצת שקט ופרטיות.  למי שיש רכב שטח ממליצים לעלות על שביל גישה ולעשות טיול שטח נחמד, להגיע לאזור שקט ולהנות מפיקניק נהדר.

דרום אדום – פיקניק או מסעדה?

אז למעשה טיול בפסטיבל דרום אדום יכול לקחת שעות ארוכות ולכן חשוב להצטייד בהתאם גם מבחינת ציוד לטיול וגם מבחינת אוכל. פסטיבל דרום אדום מלא במקומות מעולים לפיקניק בחיק הטבע אז לכאלה שרוצים קצת לשבור שיגרה נמליץ לקחת עצירה נחמדה בדרך לארוחה קלילה מסביב לכלניות, שימו לב להוראות היכן אפשר להבעיר אש ותשמרו על ניקיון אחריכם. לכאלה בניכם שרוצים לאכול במסעדה באזור או בארוחה באחד הישובים מסביב באתר הרשמי של הפסטיבל יש עשרות מסעדות ומקומות אירוח שישמחו לעשות לכם טוב בבטן. אנחנו באופן אישי פרסנו מחצלות והכנו ארוחה מלאה, חוויה שללא ספק שידרגה לנו את הטיול, המלצה נוספת היא לקנות בקבוק יין באחד היקבים שנמצאים באזור גם כדי להנות מיין טוב וגם כאות הזדהות עם עסקים קטנים בדרום. לקינוח תוכלו למצוא בדרכים המון דוכני סברס, תותים, פיתה דרוזית עם לאבנה ועוד, הכול טרי וטעים ומוסיף מאוד לחוויה של הטיול. 

לסיכום דרום אדום הוא מקום שאנחנו חוזרים אליו בכל שנה, וכל שנה הוא מדהים אותנו מחדש, יש המון מה לראות ולעשות. הנופים היפים של הפריחה, הירוק האין סופי והגבעות שמזכירים לנו את טוסקנה הרחוקה. יוצרים טיול מדהים וכיפי שמשאיר טעם לעוד. אז נתראה במאמר הבאה שיתפרסם אצלנו במגזין. עד אז תהנו בטיול, תשמרו על סביבה נקייה ואל תשכחו יש לנו ארץ מדהימה, צאו לטייל!

בחזרה לעמוד הבית

מכירים עוד טיולים בארץ שבאלכם לספר לנו עליהם? תרשמו בתגובות!