הכנה לפני טיול לארה"ב

מתכננים לטוס לטיול בארה"ב? בין אם אתם מתכננים טיול ארוך או חופשה קצרה, בין אם אתם מתכננים רילוקיישן עצמאי או עם כל המשפחה, יעד כמו ארצות הברית דורש לא מעט התארגנות, תכנון וחשיבה מראש. אז לפני שאתם ממהרים לארוז את המזוודות, ליקטנו עבורכם כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם בהכנות.

מתי מומלץ להתחיל להתכונן?

תוהים באיזה שלב להתחיל עם כל ההכנות? אל תהיו אדישים, כמה שיותר מוקדם יהיה יותר טוב, אל תרגישו שאתם לחוצים או ממהרים יתר על המידה, ההכנות לטיול מסוג זה דורשות זמן, הרבה זמן!

למה צריך בעצם להתכונן כל כך הרבה זמן מראש?

ישנן מספר סיבות לכך, אחת מהן היא מחירי הטיסות, ככל שתקדימו להזמין טיסה כך תשלמו פחות. במיוחד אם אתם מתכננים לטוס בתקופת הקיץ, בה מחירי הטיסות מזנקים תמיד, לכן מומלץ להזמין כרטיסים כמה חודשים מראש, אפילו כבר בתחילת החורף. סיבה נוספת וחשובה במיוחד היא אשרת כניסה לארה"ב, תהליך הוצאת ויזה עשוי לקחת חודש ימים ולפעמים גם הרבה יותר, גם אם רק מדובר בחידוש ויזה

בנוסף אם אתם מעוניינים ללון במקומות מיוחדים גם לזה צריך להיערך, מעבר לכך שככל שאתם מתקרבים לזמן האירוח המחירים עולים, ישנה גם האפשרות שלא יישארו מקומות פנויים, במיוחד אם מדובר במקומות אטרקטיביים או בתקופות עמוסות בהן יש המון נופשים, כמו חופשת הקיץ או תקופות חגים למיניהם,
לכן כדאי לשריין מקומות מראש.

ואם עדיין לא הצלחנו לשכנע אתכם, טיול במקום גדול כמו ארה"ב מאפשר פחות ספונטניות ומצריך למידה מראש של האזור בו אתם מתכננים לטייל, בניית לו"ז, התארגנות מבחינת אמצעי תחבורה ועוד.

מה לגבי ויזה לארה"ב? האם הדרכון שלכם בתוקף? 

כמו בכל טיול בחו"ל מומלץ לבדוק כמה שיותר זמן לפני מועד הטיסה האם הדרכון שלכם בתוקף ולטפל בזה במידת הצורך. בנוסף שימו לב האם עליכם לבצע חידוש ויזה – במידה והוויזה שברשותכם כבר לא בתוקף או שבכלל עליכם להנפיק ויזה חדשה, כך או כך מדובר בהליך ארוך ומדוקדק, בו תצרכו לעבור שלב אחרי שלב החל ממילוי טפסים ותשלום אגרה ועד לראיון עם הקונסול בשגרירות. כמובן שיש לוודא שהוויזה שבידכם מתאימה למטרת הנסיעה, אם אתם נוסעים לטיול שאורכו עד חצי שנה או למטרה רפואית תצטרכו וויזת תייר- B2/B1, תהליך שעשוי להמשך כמה חודשים ספורים.

ביטוח נסיעות, עשיתם?

נכון, מדובר בפעולה פשוטה שלא אורכת זמן רב, אך כדאי לכם לדעת שביטוח נסיעות לארה"ב קצת שונה מביטוח נסיעות רגיל, זוהי פוליסת ביטוח מיוחדת המכסה אתכם בכל מצב רפואי, מביקור אצל רופא משפחה ועד לאשפוז ממושך בבית החולים. הטיפולים הרפואיים בארה"ב יקרים במיוחד, לכן לא כדאי להקל ראש בעניין. דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שמרגע יציאתכם מגבולות המדינה, לא תוכלו לעשות את ביטוח הנסיעות. אם בכל זאת שכחתם ניתן לעשות את הביטוח גם בשדה התעופה, בטרמינל 3 בעמדת הפספורט קארד. 

תכנון הנסיעה

לא כולם רגילים או אוהבים לתכנן את הטיולים שלהם מראש, אך כאשר מדובר בטיול לארה"ב מומלץ מאד לבנות לו"ז מתוכנן, גם אם לא תמיד תיצמדו אליו הוא יעזור לכם באופן משמעותי לאורך הדרך ויחסוך מכם בזבוז זמן, לחץ ולפעמים גם אכזבה. 

חישבו כמה מבאס זה יכול להיות להגיע עד ליעד שחלמתם להיות בו, לאחר נסיעה ממושכת ולגלות שהייתם צריכים להזמין כרטיסים מראש. לכן, ערכו רשימה של כל היעדים שאתם חייבים להיות בהם ובדקו האם צריך להזמין מקומות מראש, בנוסף בדקו את מיקומם על המפה והאם זמני ההגעה והמרחקים ראליים מבחינתכם. 

אם כבר בזמני נסיעה עסקינן, מומלץ בחום לבדוק אפשרות של השכרת רכב כבר מהארץ, תופתעו לגלות שהשכרת רכב זולה יותר משימוש במוניות ואפילו הובר. במידה ובחרתם להשכיר רכב דאגו לוודא שיש ברשותכם רישיון נהיגה בינלאומי. דבר נוסף שיש להתייחס אליו הוא טיסות פנים, במידה ואתם מתכננים טיול על פני שטח רחב, תצטרכו להיערך לכך בהתאם, הזמנת טיסות מראש תחסוך לכם עלויות. 

מבחינת לוח הזמנים קחו בחשבון שיום של טיסת פנים, הוא יום שיוקדש אך ורק למעברים, אז אל תקבעו תוכניות נוספות. 

דבר אחד אחרון, אי אפשר שלא להתייחס למזג האוויר, הוא גורם מכריע בכל מה שקשור לתכנון נסיעה.
בדקו מה צפוי להיות מזג האוויר בתקופה בה אתם מתכננים לנסוע וביעד שאליו תגיעו, קיבעו את התוכניות והפעילויות שלכם בהתאם. כמובן שהתייחסו לזה גם בשלב אריזת המזוודות. 

בלי כל קשר לכל הדברים החשובים האלו, תכנון טיול תמיד מכניס לאווירה של התרגשות וציפייה. כך שגם אם אתם מתכננים טיול של בטן גב או טיול אתגרי עם טרקים או שאתם בכלל בונים על מסע קניות מטורף, מומלץ מאד להתחיל להנות כבר מעכשיו- קראו בלוגים ופוסטים על טיסות והמלצות על מקומות מעניינים, בדקו אלו אתרים מתאימים לכם ומקומות לינה מומלצים.  

 

לאיזה יעד תבחרו לטוס אחרי שתקבלו את הדרכון הירוק? שתפו אותנו !

Facebook
WhatsApp
Email