טיול בבודפשט - מידע כללי על העיר

טיול בבודפשט - כל מה שחשוב לדעת!

טיול בבודפשט הוא תמיד רעיון טוב, אנחנו הגענו לבודפשט אחרי שחפשנו יעד זול וכיפי לטיול קצר, תכנון לנסוע לשלושה ימים ובסוף נשארו לחמישה, למה אתם שואלים? כי בודפשט יעד מדהים שמציע המון  אטרקציות ודברים מעניינים לעשות, חיי לילה שלא עוצרים לרגע, מסעדות מדהימות עם כוכבי מישלן, אוכל רחוב שווה במיוחד, היסטוריה מרשימה, אווירה טובה ואם כל זה לא מספיק אז כל זה בתג מחיר זול במיוחד. הכנו עבורכם מדריך קצר שיסדר לכם את הראש לפני הנסיעה לבודפשט היפה, כל המידע החשוב נמצא כאן כדי להפוך את הטיול שלכם לקל ומהנה יותר, מוכנים? בואו נתחיל!

תוכן עניינים

טיול בבודפשט – מידע חשוב

בודפשט היא בירת הונגריה, העיר הנפלאה הזו משתרעת על פני שני צדדיו של נהר הדנובה המפורסם. למעשה נהר הדנובה חוצה את העיר לשני חלקים בודה ופשט שבעבר היו מופרדים לגמרי. האיחוד בין הערים הגיע בעקבות בניית גשר סצ'ני המפורסם, בשנת 1873 האיחוד יצא אל הפועל ולמעשה אוחדו 2 המחזות והפכו לעיר אותה אנו מכירים היום, ומכאן מקור השם בודפשט. בבירת הונגריה חיים כ 1.7 מליון בני אדם, והיא ללא ספק אחד המקומות היותר מתויירים באירופה כולה. יש פה המון מה לעשות, המון מה לראות והתיירים גודשים אותה בכל ימות השנה.

מטבע מקומי 

המטבע המקומי בבודפשט הוא "פורינט", למעשה הוא המטבע הרשמי של הונגריה מאז 1946. המטבע מגיע בצורה של שטרות ומטבעות בסכומים שונים. השטרות מגיעים בצורה של – 500, 1,000, 2,000, 5,000, 10,000 ו-20,000 "פורינט" ואילו המטבעות מגיעים בצורה של 5, 10, 20, 50, 100 ו-200 פורינט. השקל הישראלי שלנו שווה יותר מהפורינט ולכן שקל אחד הוא שווה ערך ל-90 פורינט בערך. הדרך הכי נוחה ומשתלמת להמיר כסף בבודפשט היא מיורו לפוריינט כך תוכלו לקבל את שערי ההמרה הטובים ביותר, חשוב לציין שבבודפשט מקבלים יורו אך לרוב בעל החנות או המסעדה יגבו עמלה ובמידה ותצטרכו לקבל עודף תקבלו אותו בפורינט ולכן זה לא משתלם. 

סים בבודפשט

סים הפך למרכיב עיקרי וחשוב בכל חופשה בחו"ל, וגם כאן כמו בכל מקום אחר באירופה תצטרכו לרכוש סים כדי להשתמש בשירותי האינטרנט בטלפון ברחבי העיר, בלי להיות תלוי ב WI-FI. אם זאת חשוב לציין שברוב המסעדות, בתי הקפה והדוכנים בעיר יש WI-FI חופשי ויחסית קל להתנייד גם ללא סים. 

בבודפשט יש כמה חברות עיקריות שמוכרות סים. רוב המחירים ונפחי הגלישה זהים ודומים. החברות הגדולות והמוכרות ביותר הן : Telenor, Telekom, vodafone.  כבר בנחיתה בשדה התעופה תוכלו למצוא חנויות רשמיות שמוכרות סים, ניתן לחכות גם להגעה לעיר ולקנות בדוכנים שמציעים את כרטיסי הסים במחירים זהים. המחיר המומצע ל1GB גלישה הוא 1500 פרויינט.

  • על מנת למנוע אי נעימות שימו לב שכרטיס הסים סגור היטב באריזה המקורית שלו.
  • הקפידו להצטייד בדרכון, הוא הכרחי בזמן רכישת הסים.
  • יש הרבה מוכרים בחנויות האלה שינסו לדחוף לכם חבילות יקרות יותר שאתם לא באמת צריכים, תגיעו חדורי מטרה ותבקשו אך ורק את החבילה שאתם רוצים, בלי תוספות ובלי דברים מעבר. 
  • תחברו את כרטיס הסים בסניף ותבדקו שהכול עובד כראוי, במידה ותיהיה בעיה הנציג יוכל לעזור לך במקום.

 

מזג אוויר בבודפשט

מזג אוויר בבודפשט מתחלק לכמה תקופות בשנה, כאשר לכל תקופה מזג אוויר יחודיי לה. רוב השנה המזג אוויר בבודפשט קר וגשום, כיאה למדינה במזרח אירופה שגובלת עם מדינות קרות מסביבה. בחורף הטמפרטורות צונחות אל מתחת לאפס ואיתם מגיע השלג שמכסה הכול בלבן. אז הכנו טבלה קטנה שתעשה לכם סדר בחודשים כדי שתדעו מתי הכי נוח לטוס.

חודש

ממוצע טמפרטורה יום

ממוצע טמפרטורה לילה

ימי גשם בחודש

 

ימי שלג

 

ינואר

°3

°4-

10

10

פברואר

°5

°2-

7

8

מרץ

°11

°3

10

3

אפריל

°15

°11

11

0

מאי

°19

°12

14

0

יוני

°25

°15

12

0

יולי

°28

°17

9

0

אוגוסט

°29

°18

6

0

ספטמבר

°22

°15

6

0

אוקטובר

°18

°10

7

0

נובמבר

°11

°4

11

1

דצמבר

°3

°1-

10

4

הגעה לבודפשט משדה התעופה

בבודפשט קיים שדה תעופה עיקרי הלוא הוא נמל התעופה הבינלאומי פרנץ ליסט. שם נוחתות כל הטיסות שנכנסות לבודפשט. נמל התעופה מרוחק כ- 16 ק"מ ממרכז העיר. הנסיעה לעיר יחסית פשוטה וקצרה וישנם לא מעט אפשרויות ופתרונות הגעה נוחים וזולים למרכז העיר. ריכזנו עבורכם את כל הדרכים להגעה משדה התעופה אל מרכז העיר. 

  • תחבורה ציבורית – אחד הדרכים הכי מומלצות להגעה מהירה ופשוטה לעיר היא ללא ספק קו E100 הנוח שפועל משדה התעופה. קו E100 בבודפשט הוא למעשה קו מהיר שמשרת את הנוחתים שזה עתה הגיע לבודפשט והבאתם במהירות וקלות למקומות העיקריים בעיר. האוטובוס מציע WI-FI חופשי, מקום מיוחד לאחסון מזוודות, מפות, מדריכים למטייל ועוד. לפי דעתנו הדרך המומלצות ביותר והמשתלמת ביותר. עלות כרטיס 900 פרויינט( עשרה שקלים בערך). ניתן לשלם גם ביורו וגם במטבע המקומי. זמן ההגעה המשוער הוא 35 דקות. כדי להגיע לתחנה יש לעקוב אחרי השילוט ולחפש כיתוב E100, במידה ומסתבכים אפשר לשאול כי מדובר בנקודה פופולרית מאוד. 
  • שאטלים– ישנן הרבה חברות שמציעות שירותי הסעה משדה התעופה ועד לפתח המלון שלכם. יש חברות שסוגרים הסעה דרכן עוד בארץ וכאלה שיחכו לכם שם עם שלט וינסו לאסוף אתכם. במידה ולא סגרתם מראש מומלץ לסגור מחיר עם הנהג עוד לפני. שאטלים מומלצים בעיקר למשפחות שמגיעות עם ילדים או כאלה שיש להם הרבה מזודוות, ללא ספק האופציה הזו מרככת קצת את הנחיתה בעיר חדשה. עלות נסיעה בשאטל משתנה מחברה לחברה אך נעה בין 25-30 יורו. 
  • מונית– מונית משדה התעופה ועד לפתח המלון, הדרך הפופלרית ביותר. ביצאה מהשדה תוכלו להבחין בעשרות מוניות שיציעו לכם לעלות איתם, שימו לב שאתם עולים אך ורק עם מונית רשמית של השדה (יש להם ביתן מיוחד, מונית עם לוחית צהובה). עלות הנסיעה היא בסביבות 35-30 יורו. זמן ההגעה המשוער הוא 30 דקות. 
 
 

תחבורה ציבורית בבודפשט

בבודפשט קיימים סוגים רבים של אמצעי תחבורה בהם ניתן להתנייד, החל ממוניות ועד לרכבות חשמליות ומטרו. בודפשט היא יעד די נוח להליכה ממקום למקום ויחסית הכול קרוב, אך במידה ותרצו לנסוע בתחבורה ציבורית תדעו שקיימים לא מעט אפשרויות נוחות להתניידות קלה בעיר. 

צרפנו עבורכם את מפת המטרו של בודפשט, ממליצים לכם לדעת מהי תחנת המטרו או אוטובוס הכי קרובה למלון שלכם כך שבמידה ותרצו לנסוע במטרו תוכלו לעשות זאת בקלות ובנוחות. 

מפת מטרו בודפשט בודפשט מידע חשוב על העיר

  • מטרו- המטרו בבודפשט הוא אמצעי התחבורה העיקרי והנוח ביותר על מנת להגיע במהירות לרוב היעדים בעיר, המטרו פועל מהשעה 4:30 עד השעה 23:30 בימי ראשון עד חמישי, בימי שישי ושבת עד השעה 00:30 בלילה, הרכבת עוברת בתדירות של כל 5 דקות.
  • אוטובוסים – מערך האוטובסים בבודפשט פועל בכל ימות השבוע משעה 4:30 בבוקר ועד 23:00 בלילה, בנוסף קיים אוטובוס לילה במספר קווים מרכזיים. האוטובוסים עוברים בכל האטרקציות בעיר ולכן חלקם עמוסים יותר וחלקם פחות. כרטיסים ניתן לקנות או בדוכנים, מכלות ומוכנות ייעודיות, לכאלה שיקנו מנהג האוטובוס חשוב לדעת שהכרטיס יעלה 100 פרויינט יותר ולנהג אי אפשרות להחזיר עודף.
  • טראם- בבודפשט פועל טראם שעובר במקומות מרכזיים, הוא פעיל בכל ימות השבוע משעה 4:30 בבוקר ועוד ל-23:00 בלילה, מדובר בדרך נוחה ונעימה להגיע מנקודה לנקודה בעיר. החשמליות מהירות יותר מהאוטובוסים ולכן עדיפים.
  • מוניות: באופן כללי אנו לא רואים צורך מדוע לעלות על מונית, יש כל כך הרבה אופציות נוחות וזולות בהרבה שמדובר על תחבורה ציבורית בבודפשט. רוב האטרקציות במרחק הליכה וכאלה שלא ניתן להגיע בקלות באמצעות מטרו או טראם, אך אם בכל זאת בחרתם לעלות על מונית שימו לב עם מי אתם עולים, לא חסר נוכלים שמנסים להאריך את הדרך, לקחת מחיר יקר יותר או לייקר את המונה. לכן תעלו רק על מוניות עם לוחית רשוי צהובה ותקבעו את המחיר טרם הכניסה למונית, כך תמנעו הפתעות מיותרות.

*באופן כללי יש לא מעט אמצעי תחבורה בבודפשט וכולם עובדים בצורה מעולה ובתדירות טובה מאוד. ממליצים לכם להכיר את תחנת המטרו הקרובה למלון שלכם או את קו האוטובוס או הטראם הכי קרובים לכל מקרה. 

סוגי הכרטיסים לתחבורה הציבורית:

  • כרטיס לנסיעה בודדת – עולה 350 פרויינט ותקף ל 80 דקות מרגע התיקוף.
  • כרטיס יומי – עולה 1600 פרויינט, למעשה כרטיס חופשי יומי, תקף ל- 24 שעות מרגע התיקוף.
  • כרטיס 48 שעות – עולה 12.5 יורו ותקף ל-48 שעות מרגע התיקוף.
  • כרטיס 10 נסיעות – עולה 3000 פרויינט ותקף ל-עשרה ניקובים (מומלץ לזוגות שלא נוסעים הרבה).
  • כרטיס ל-72 שעות – עולה 4100 פרויינט ותקף לשלושה ימים מרגע התיקוף.
  • כרטיס שבועי – עולה 4950 פרויינט ותקף לשבוע מרגע התיקוף (מומלץ לכאלה שהגיע לחמישה ימים ומתכוונים לנסוע הרבה) 

*חשוב מאוד לזכור לתקף את הכרטיס באמצעי התחבורה הראשון שעולים עליו, אי תיקוף עלול להוביל לקנס. מכונות התיקוף נמצאות בכל מטרו ובכל חשמלית ואוטובוס, לרוב המכונות בצבע כתום ולא ניתן להחמיץ אותם.

טיול בבודפשט – כמה כסף להביא?

בודפשט היא יעד זול ולכן הוצאות הטיול יהיו בהתאם, כדי לעזור לכם לחשב את עלויות הטיול בערך רכיזנו עבורכם שלוש רמות מחירים שונות, המחירים הם לבזבוזים בלבד ולא כוללים מלון וטיסה:

  • תרמילאים: לכאלה שבניכם שלא מנשנשים משהו כל עצירה, לא חובבים שופינג ומחפשים טיול זול ומהנה אז ללא ספק אתם שייכים לכאן. לקחנו בחשבון 2 ארוחות במסעדות ביום, אטרקציה אחת בתשלום, עצירה לנשנוש או קפה. תוכלו להסתדר גם עם 350 יורו לבן אדם
  • המטייל הממוצע : רוב המטיילים דוגלים באופי טיול שכזה, לא חוסכים על עצמם מצד אחד אבל מצד שני לא מתפזרים יותר מידי. לקחנו בחשבון ארוחת בוקר, צהרים וערב בחוץ, אטרקציה אחת בתשלום, כמובן אי אפשר לוותר על שתי עצירות לנשנוש מתוק או קפה, יציאה לפאב/ בר יין בערב והגענו ל 550 יורו לחמישה ימים! לכל המודאגות אפשר להכניס בסכום הזה גם שופינג מאופק.
  • המטייל המתפנק: אם כבר טסים לחו"ל אז בגדול! הכנסנו בתקציב שלוש ארוחות ביום בחוץ, שתי עצירות לנשנושים, שופינג מפנק, יציאה כל ערב לפאב או בר יין, נסיעה במונית לפחות פעם ביום ועוד מותרות, הגענו ל 700 יורו לחמישה ימים.

*כל הסכומים שנאמרו פה הם בגדר המלצה והשערה בלבד, אם כי על פי כל המדדים ועל פי ניסיוננו מדובר על טווחים ראליים, בסוף הכול תלוי בכם ובכמות הבזבוזים בזמן טיול בבודפשט.

טיול בבודפשט יכול להיות טיול מעולה לזוג צעיר או משפחה שמחפשים לעשות טיול באירופה בזול, כך שאם תחשבו את ההוצאות בצורה נכונה ותמנעו מבזבוזים מיותרים תוכלו להנות מחופשה כיפית וזולה במיוחד.
funny young couple in love traveling, vintage style, europe vacation, honey moon, sunglasses, old city center, happy positive mood, smiling, embracing
הטיפ שלנו
טיול בבודפשט - מידע כללי

מלונות מומלצים בבודפשט

יש לא מעט מלונות מומלצים בבודפשט ומציע לתיירים שמגיעים לטיול בבודפשט המון פתרונות לינה, ממלונות מפוארים ועד לדירות פשוטות יותר. המגוון הרחב והאופציות הרבות שפרוסות בפני התייר יכולות להיות נורא מבלבלת, לכן ריכזנו לכם פה את חמשת מקומות הלינה המומלצים ביותר בזמן טיול בבודפשט, שילבנו בין פרמטרים של מיקום, מחיר נוח, שירות ונראות של המקום. אם אתם מחפשים מלון מומלץ בבודפשט אז ללא ספק תוכלו למצוא כאן את התשובה. 

 

מלונות מומלצים בבודפשט - 7Seasons Apartments Budapest

7Seasons Apartments Budapest

אז בחרנו להתחיל עם המלון שאנחנו ישנו בו, חשוב לציין שמדובר במלון דירות אך ההרגשה בו והשירות בו היא כמו מלון לכל דבר. מדובר במלון ותיק מאוד שזכה ללא פחות מ-6000 ביקורות חיוביות ב-Booking, הציון שלו עומד על 9.0 ואפשר להבין למה. קודם כל המלון ממוקם ממש בלב העניינים, במרחק הליכה של חמש דקות תוכלו להגיע לבית כנסת הגדול, לגלגל הענק, לאזור הברים המפורסם Gozsdu Udvar ועוד, בנוסף ממש מתחת למלון יש סופרמרקט גדול שיאפשר לכם לקנות מצרכים לזמן השהות, קווי מטרו וקווי תחבורה ציבורית מרכזיים ועוד. דבר חשוב נוסף הוא הצ'אנג' המפורסם של האירני, שידוע בעיקר בגלל דמי העמלה הנמוכים שלו נמצא ממש מתחת לפתח המלון. 

המלון מציע מספר סוגי חדרים, החל מחדרים למשפחות עם ילדים קטנים עם מכונת כביסה, מבטח מאובזר, סלון וכל יתר האביזרים, וחדרים קטנים יותר לזוגות, כמו החדר בו אנחנו שהינו. החדר הזוגי כולל מטבחון קטן עם מקרר וגז, פינת אוכל קטנה וחמודה, מקלחת ושירותים, ארון לתליה וארון לאחסון בגדים, מיטה מפנקת, כספת ועוד. המיטה מאוד נוחה, החדר גדול ומפנק ונתן מענה מלא לצרכים שלנו. לדעתנו לזוג או משפחה שמגיעה לעיר לכמה ימים המלון הזה יענה מעל ומעבר לציפיות שלכם. הוא משלב מיקום מרכזי, חדר רחב ידיים, אמצעי תחבורה קרובים ושירות מעולה. סה"כ היינו מאוד מרוצים וגם שלחנו לשם הרבה חברים שסיפרו רק דברים טובים. 

מלונות מומלצים בבודפשט - The Loft Budapest

 

The Loft Budapest

המלון הבא הוא פנינה אמיתית, לא מדובר במלון רגיל אלא במלון בוטיק מפנק במיוחד. הוא זכה לדירוג גבוהה מאוד ב-Booking עם דירוג של 9.2 והמון תגובות חיוביות, נמצא במיקום מאוד מרכזי ממש קרוב לואצי אוצה ולאזור הקניות של העיר. אנחנו כמעט סגרנו שם אך לצערנו הוא אזל ברגע האחרון, חשוב מאוד לציין שמדובר במלון בוטיק עם מספר חדרים מצומצם מאוד ולכן חשוב לסגור כמה חודשים מראש. למרות שהוא מלון בוטיק המחיר שלו יחסית נוח בהשוואה לשאר המלונות בעיר והוא באמת מציע את החבילה המלאה. מומלץ מאוד!

בודפשט היא יעד תיירותי מאוד ולכן המלונות אוזלים בקצב מהיר, המלצה שלנו היא לסגור מלון כמה שיותר מוקדם, אפילו כמה חודשים לפני הטיול עצמו. כך גם תוכלו לחסוך כסף וגם לסגור את המלונות המומלצים ביותר.
funny young couple in love traveling, vintage style, europe vacation, honey moon, sunglasses, old city center, happy positive mood, smiling, embracing
הטיפ שלנו
טיול בבודפשט - מידע כללי

מלונות מומלצים בבודפשט - Prestige Hotel Budapest

 

Prestige Hotel Budapest

אם אתם מוכנים להשקיע קצת יותר תוכלו לישון באחד המלונות היוקרתיים בבודפשט. מדובר במלון סופר יוקרתי, עם המון השקעה בפרטים הקטנים, החל מהכניסה והלובי שמלאים ברהיטי מעצבים, שנדליירים ושיש שחור מהודר, ועד לחדרים עצמם שמציעים מכונת קפה, מיטה מפנקת, ריהוט יוקרתי ועיצוב מהפנט. כל אלו לצד המיקום המרכזי שהמלון מציע הופכים אותו לבחירה מעולה בבודפשט. הוא זכה ל 1600 תגובות חיוביות עם ציון של 9.4!, ללא ספק אחד המלונות המומלצים בבודפשט.

מלונות מומלצים בבודפשט -Stories hotel

Stories hotel

מלון 4 כוכבים מעולה שנמצא במיקום מרכזי בבודפשט, זכה לדירוג של 9.1 מתוך 1150 חוות דעת. המלון משלב מיקום מעולה, שירות נעים וארוחות בוקר טובה. אחד הדברים הכי מיוחדים במלון הוא ללא ספק העיצוב הייחודי שיש לכל חדר, למעשה כל חדר במלון מעוצב בצורה אחרת לגמרי וכולל אלמנטים שונים, צבעים שונים וריהוט שונה. אז הוא יתאים לכאלה מבניכם שלא מפחדים מעיצוב צבעוני, צעיר ונועז עם המון צבעים עזים ונגיעות של שנות ה-70. סה"כ מדובר בבחירה מאוד טובה ללינה בבודפשט. 

מלונות מומלצים בבודפשט - Roombach Hotel Budapest Center

 

Roombach Hotel Budapest Center

ממש בסמוך לבית הכנסת הגדול בבודפשט שוכן המלון הנחמד הזה, מדובר במלון שלושה כוכבים שמציע חדר נעים, מרווח ומאובזר לצד שירות מעולה ומיקום מרכזי. בכל בוקר מוגש בלובי היפיפה והצבעוני של המלון ארוחת בוקר מגוונת וטעימה שכוללת גם ברמן שמגיש קפה ומשקאות אלכוהליים. המלון זה לדירוג של 9.0 מתוך 3700 חוות דעת. המלון אוזל די במהירות בעקבות הפופולריות שלו לכן מומלץ לסגור בהקדם, בנוסף ככל שתסגרו מוקדם יותר כך המחיר יהיה נמוך יותר. בסה"כ מדובר על בחירה מעולה בבודפשט. 

טיול בבודפשט - מבט מהיר

שימו לב! בבודפשט מכבדים ברוב כרטיסי הטבה למניהם כמו כרטיס נכה, כרטיס סטודנט וכדומה. ניתן לקבל הנחה ברוב האטרקציות והמקומות המכזיים בעת הצגת החוגר. לכן במידה ויש לכם את אחד הכרטיסים תציגו את הכרטיס בזמן הרכישה ותשאלו.
funny young couple in love traveling, vintage style, europe vacation, honey moon, sunglasses, old city center, happy positive mood, smiling, embracing
הטיפ שלנו
טיול בבודפשט - מידע כללי

טיול בבודפשט – טיפים חשובים

טיול בבודפשט הוא תמיד רעיון טוב, אך כדי שתעבירו את החופשה על הצד הטוב ביותר חשוב שתגיעו מוכנים ומצויידים בכמה שיותר ידע. לכן הכנו עבורכם מספר טיפים קטנים שיעזרו לכם לתכנן את הטיול בבודפשט. 

שקעי חשמל בבודפשט

שקעי החשמל בבודפשט זהים לאלו שיש בארץ (2 פינים) ולכן אין צורך להביא ציוד מיוחד או מתאמים כדי להתחבר לשקעי החשמל.

שמירת כשרות בבודפשט

אם אתם שומרי כשרות ורוצים לנסוע לבודפשט הטיפ הבא בשבילכם. בבודפשט קיימים לא מעט אפשרויות לאלו מבינכם ששומרי כשרות ובגדול אפשר להסתדר לא רע. באזור הרובע היהודי יש כמה מסעדות יהודיות נחמדות מאוד, כשרות למהדרין עם תפריטים בעברית ויחס כמו בבית, חלק מהמסעדות מציעים אף ארוחות שבת שכוללות אווירה ואוכל כשר שהוכן כהלכה, כמובן שחשוב לשמור מקום מראש לארוחת שבת. גם בנושא הלינה יש פתרון יהודי וכשר, מלון Mika Downtown ששוכן ברובע היהודי מציע קרבה לאזור היהודי ולמסעדות הכשרות, ובנוסף מפתח רגיל ולא דגיטלי כך שתוכלו להכנס מבלי לחלל את השבת. באופן כללי בודפשט מאוד נוחה למטייל המסורתי שומר הכשרות, מומלץ מאוד להגיע.

בבודפשט הולכים ברגל

בודפשט היא יעד לא גדול במיוחד ובאופן כללי הגעה ממקום למקום לא לוקחת יותר מידי זמן, לכן המלצה שלנו היא לוותר ככל האפשר על תחבורה ציבורית וללכת יותר ברגל, להכיר את הרחובות, את הפארקים, את כל ציורי הגרפטי שמקשטים את הבניינים, וכך תכירו את בודפשט דרך הרגליים. אין דרך טובה יותר להכיר את העיר בזמן טיול בבודפשט, לראות מקומות שלא הכרתם ועל הדרך להוריד קצת את כל האוכל שתזלזלו בטיול.

השארת טיפ במסעדה

הרבה אנשים מתלבטים אם צריך להשאיר טיפ במסעדה כמו בארץ או שזה כבר כלול בחשבון. אז שימו לב, ברוב המקרים ישנה תוספת תשלום בחשבון שנעה בין 7-12 אחוז שכוללת את הטיפ למלצר. המלצה שלנו היא להשלים לעשרה אחוז בדיוק כמו שנהוג בארץ, במידה ויש שבעה אחוז תשלימו במידה ואין בכלל תשימו עשרה אחוזים, כמובן כל אחד ועל פי הרגשתו.

המרת כסף – תזהרו מנוכלים

לכאלו מבינכם שהגיעו מהארץ ללא פרוינט ורוצים להמיר מיורו או דולר שימו לב! קיימים המון דוכני המרה נוכלים שמחפשים לעקוץ תיירים תמימים, יצא לנו לשמוע סיפורים על שערי המרה נמוכים בהרבה, שטרות מזויפים ועוד. חשוב מאוד שתוודא שהמקום שאתם ממירים בו את הכסף הוא מקום אמין וטוב, במידה והוא לא מוכר להתרחק כמו מאש. לאלו מבינכם שרוצים ללכת על בטוח אנו ממליצים להגיע לדוכן המרה של האירני, מדובר על אחד מנקודות ההמרה המפורסמות ביותר בבודפשט ולא סתם, הוא מציע עמלת המרה נמוכה במיוחד, שער המרה טוב ושטרות תקינים, במקום קיים מידי פעם תור ארוך אך לא לדאוג הוא זז יחסית מהר ועדיף בטוח מאשר לקחת סיכונים. 

ניקוב כרטיסי נסיעה

התחבורה הציבורית בבודפשט היא בין הטובות באירופה כולה, היא מציעה המון אפשרויות הגעה ממקום למקום בצורה נוחה ומהירה. זה לא משנה איפה תבחרו לנסוע, בטראם, במטרו או באוטובוסים יש כלל שחוזר על עצמו ועליו אסור לדלג, חובה לכרטס ולתקף את הכרטיס בכל נסיעה בתחבורה ציבורית. שימו לב שבכל כניסה לאוטבוס או בכניסה למטרו מוצבים מכשירים קטנים בצבע כתום בדרך כלל, חשוב לזכור לתקף את הכרטיס, במידה ושחכתם ולא ניקבתם אתם מסתכנים בקנס והפקחים לא מרחמים על תיירים. המנעו מאי נעימויות מיותרות ותזכרו את הטיפ הזה.

סופרמרקטים

בזמן טיול בבודפשט ניתן למצוא לא מעט סופרמרקטים, המלצה שלנו היא להכנס כבר בתחילת הטיול כדי לעשות קנייה לזמן השהות ולהכיר את המוצרים. לעיתים ניתן למצוא המון מזכרות שרוצים לקנות, שוקולדים לחברים ולמשפחה וכדומה בחצי מחיר ממקומות אחרים, כך שמשתלם להיכנס. באופן כללי אנו ממליצים בכל ביקור בחו"ל להיכנס לסופר כדי לבדוק את המחירים והמוצרים שקיימים, הסופר בבודפשט יחסית זול וניתן למצוא המון דברים במחירים שווים. 

תשלום מס למלון

הטיפ הבא נועד כדי למנוע אי נעמויות מול המלון בעת התשלום, הרבה אנשים לא מכירים את החוק, אז שימו לב. כמו בשאר המקומות בעולם ובאירופה גם בבודפשט קיים תשלום מס לעירייה על זמן הלינה והשהות במלון. התשלום נגבה על פי כל לילה שישנתם בעיר כפול מספר האנשים בחדר, התשלום מתבצע בזמן הצ'ק אוט מהמלון. במידה והזמנתם דרך Booking יש דרך לראות כמה מס תצטרכו לשלם בזמן העזיבה, לכן חשוב לבדוק לפני כדי שלא יגבו ממכם יותר. 

מלכודות תיירים בבודפשט

כמו בכל מקום בעולם גם בבודפשט השלווה קיימים נוכלים שינסו להרוס לכם את הטיול, חשוב להגיע מוכנים ומודעים למלכדות התיירים שיש בטיול בבודפשט, חשוב לציין שבאופן כללי בודפשט היא באמת אחת הערים היותר בטוחות באירופה מהבחינה הזו, יש המון שוטרים ברחובות ואווירה רגועה וטובה אך באותו נשימה חשוב להכיר את הסכנות. 

כייסים בבודפשט

בבודפשט ישנם המון נקודות עניין ואטרקציות שמלאות באנשים, שהצפיפות עולה הכייסים יוצאים אל הרחובות כדי לנסות להגיע לתיק או לכיס של כל אחד מאיתנו, כדי לשמור על עצמנו חשוב שניהיה מודעים לסביבה וערניים כלפי החפצים שלנו. במידה ואתם הולכים עם תיק, מומלץ להסתובב עם תיק נגד גנבות עם רוכסנים מוסתרים כזה שיהיה קשה לפתוח, לנשים נמליץ ללכת עם תיק בהצלבה ובמקומות עמוסים לשים יד על פתח התיק. באופן כללי בודשפט היא מקום בטוח עם המון שוטרים ברחובות אך עדיין לצערנו ישנם מקרים של כייסות. שימו לב ושמרו על החפצים שלכם. 

מוכרי אטרקציות ברחוב

ברחובות הסואנים של בודפשט ניתן לראות אנשים שמנסים למכור כרטיסי כניסה לאטרקציות או לאוטובוס תיירים וכדומה, חשוב לדעת שמדובר במלכדות תיירים לכל דבר, למעשה רוב משרדי האטרקציות לא מכירים בכרטיסים האלו ולא מאשרים אתם מכיוון שלא נרכשו במשרד הכרטיסים עצמו. לכן תחסכו את הכסף שלכם ואל תקנו לעולם כרטיסים ממוכר "תמים" ברחוב. 

שופינג בבודפשט

אם אתם חובבי שופינג אז בודפשט הוא לגמרי יעד בשבילכם, נכון לא מדובר על אחת הערים האפנתיות כמו מילאנו או פריז אבל בזמן טיול בבודפשט תוכלו למצוא המון רשתות בגדים שמציעות המון פרטים במחיר אטרקטיבי לצרכן הישראלי, החל מחולצות, שמלות, נעליים ומוצרי קוסטמטיקה במחירים מעולים! במידה והגעתם בעונת הסיילים המחירים יורדים עוד יותר וניתן להנות מהנחות משמעותיות על מגוון פרטים של המותגים הגדולים. הכנו עבורכם רשימה עם כל המקומות הכי שווים לשופינג בבודפשט איכותי. 

ואצי אוצה – הרחוב של בודפשט

אחד הרחובות הכי מפורסמים בבודשפט הוא הואצי אוצה, מדובר ברחוב שמשתרע על שטח ענק וכולל בתוכו המון מסעדות, בתי קפה, דוכנים, וכמובן חנויות בגדים. ברחוב תוכלו למצוא רשתות מוכרות יותר לצרכן הישראלי וגם כאלו מקומיות שמציעות פרטים נהדרים במחירים נוחים מאוד, כך ששווה לבדוק. החנויות בואצי אוצה פתוחים כל יום משעה 9:00 בבוקר עד 21:00 בלילה, בימי ראשון רוב המקומות סוגרים שעה מוקדם יותר. 

רחוב האופנה – Fashion street 

אחד המקומות העמוסים בבודפשט הוא רחוב האופנה היפיפה שמציע את כל רשתות האופנה המוכרות בניהם : H&M, פול אנד בר, ברשקה, זארה ועוד. במידה ואתם לא רוצים להרחיק לכת במסע קניות שיצריך נסיעה וכדומה ממליצים לכם להגיע לכאן ולהנות. המתחם קרוב מאוד לכל האזורים המרכזיים ולכלי תחבורה ציבורית ומבחינתנו נותן מענה מלא לשופינג בבודפשט. 

קניונים בבודפשט

בבודפשט קיימים לא מעט קניונים ומרכזי קניות שמציעים חווית קנייה מלאה, כולל עשרות חנויות ומותגים, שמירת חפצים, מסעדות ובתי קפה. בחרנו לרכז לכם פה את הקניונים הטובים ביותר בבודפשט לטעמנו, חשוב לציין שיש עוד קניונים אך אלו שכאן יספקו עברוכם את חווית הקנייה הטובה ביותר בזמן טיול בבודפשט. 

קניון ארקד -ÁRKÁD

קניון ÁRKÁD הוא אחד הקניונים המומלצים ביותר בבודפשט, מדובר בקניון שמציע הכול, מסעדות, בתי קפה, חנויות קוסמטיקה, הנעלה, הלבשה ביגוד ספורט ועוד. בנוסף אחד היתרונות שלו הוא שהקניון מרכז בתוכו המון רשתות אופנה ומותגים אוהבים מאוד בקרב הקהל הישראלי, רשתות כמו : נייקי, אדידיס, זארה, H&M, מנגו, דיזגואל ועוד. לכן מדובר בחווית קנייה מושלמת שתרכז עבורכם את כל החנויות השוות במקום אחד. 

הגעה למקום עם מטרו קו אדום – יורדים בתחנת  Örs vezér tere.

שעות פעילות: 

שני עד שבת – 10:00 – 21:00

ראשון- 10:00-19:00

קניון Allee

קניון Allee הוא אחד מהקניונים החדישים והנעימים בעיר ומציע המון מסעדות, חנויות ביגוד, הנעלה, תכשיטים, אלקטרוניקה, צעצועים ועוד. לפי דעתנו הקניון הטוב ביותר בבודפשט יחד עם קניון ÁRKÁD. אפשר להסתובב בקניון במשך כמה שעות ולהנות משופינג איכותי, מסעדות טעימות ועוד. בדומה לקניון ÁRKÁD גם בקניון  Allee  תמצאו עשרות רשתות מוכרות לצרכן הישראלי, ולכן מדובר בקניון שאכן שווה ביקור.

הגעה למקום עם מטרו קו ירוק – יורדים בתחנת Újbuda-központ

שעות פעילות: 

שני עד שבת – 10:00 – 21:00

ראשון- 10:00-19:00

קניון WestEnd City Center

עוד קניון מומלץ מאוד הוא ללא ספק קניון WestEnd, בדומה לקניונים אחרים גם הקניון הזה מציע המון חנויות ורשתות מוכרות כולל זארה, ברשקה, אדידס ועוד. כמו כן תמצאו גם כאן את מיטב המסעדות המוכרות והאהבות על ידי הצרכן הישראלי. היתרון המרכזי של הקניון הזה הוא ללא ספק הקרבה למרכז, בניגוד לקניונים האחרים קניון WestEnd נמצא ממש במרחק של כ-7 דקות נסיעה וכ-25 דקות הליכה מאזור הרובע היהודי, לכן אפשר לשלב אותו בקלות במסלול היומי שלכם בזמן טיול בבודפשט. 

דרכי הגעה למקום:

קווי אוטובוס: 9, 20, 78

מטרו כחול: יורדים בתחנת Nyugati pályaudvar

טראם: קווים 4,6

שעות פעילות: 

שני עד שבת – 10:00 – 21:00

ראשון- 10:00-18:00

טיול בבודפשט מידע חשוב - רחוב האופנה בבודפשט

                                          (אזור ה-Fashion street מלא בתיירים ומקומיים בזמן הכריסמס, אחד המקומות הטובים ביותר לשופינג)

אז זהו חברים הגענו לתום המדריך הראשון בסדרת המדריכים על בודפשט, מקווים שעשינו לכם סדר בכל מה שנוגע לעיר המדהימה הזו, טיול בבודפשט הוא באמת אחד הטיולים המהנים והכיפים ביותר, מומלץ מאוד להמשיך ולקרוא את כל סדרת המדריכים כדי להגיע לטיול בבודפשט מוכנים, הכנו לכם שם המון המלצות והפתעות שיעשו לכם טיול כיפי. צוות Travelz- בלוג טיולים מאחל לכם טיסה נעימה!